FAQ Vaak gestelde vragen FAQ Vaak gestelde vragen

FAQ Vaak gestelde vragen


Voor het bestellen

  • Hoe koop ik een bril kopen bij jullie?

    U kunt enkel via internet een bestelling plaatsen, dus u dient alles via onze website te bestellen. Indien u dit wenst, staan wij tot uw beschikking om u te helpen bij uw eerste bestelling. Om meer te weten over bestellen op onze website, verwijzen wij u naar het hoofdstuk Hoe te bestellen.

  • Hoe weet ik of de bril mij past?

    Naar onze mening is de gemakkelijkste manier onze online test-module te gebruiken. U hoeft enkel  uit een van onze monturen te kiezen en op deknop van het montuur te klikken, onderaan de foto van het montuur. Nadien kunt u een foto van uzelf uploaden en is het mogelijk al onze brillen uitproberen om te kijken welke het beste bij u past. We willen er u op attent maken dat de tool geen rekening houdt met de schaal van de afbeelding. Let bij het kiezen van een bril zeker op de aangegeven grootte en de afmetingen van het montuur, zodat u geen bril besteld die te klein of te groot is.
    Deze tool is enkel beschikbaar op een computer, u kunt deze niet gebruiken op een smartphone of tablet.

    Voor meer informatie, kunt u terecht in de rubriek Tips en advies.

  • Hoe kies ik de grootte van mijn bril?

    Op elke poot van ieder montuur staan 3 cijfers de de afmetingen van het montuur aangeven. Het eerste getal is de breedte van de lens, het tweede de breedte van de brug en het derde getal is de lengte van de poten. U kunt ook de grootte meten van een bril die u al heeft en bij u past (een bril op sterkte of een zonnebril). Je hoeft alleen maar van de ene naar de andere arm te meten. 
    U kunt dan de afmetingen  vergelijken met de afmetingen die op de pagina van elk monstuur staan. 
    Wij raden over het algemeen aan om dezelfde maat te kiezen, met een maximum verschil van 5 mm.

  • Heb ik een voorschrift nodig om een bril te bestellen?

    Aan de hand van uw voorschrift kunt u uw correcties invullen. Voor de gezondheid en het comfort van uw ogen is het belangrijk dat deze correct worden ingevuld. U kunt echter wel een bril bestellen zonder voorschrift, maar wij dienen u er wel op wijzen dat het mogelijk is dat de garantie vervalt. Aangezien wij de correcties niet met een voorschrift hebben  kunnen vergelijken.

  • Kan ik het voorschrift van mijn contactlenzen gebruiken om een bril te bestellen?

    Correcties voor brillen en contactlenzen zijn verschillend. Om uw zicht niet te beschadigen, raden wij u sterk aan om geen voorschift voor contactlenzen te gebruiken om een bril te bestellen.

  • Kan ik mijn voorschrift ook gebruiken als het niet meer geldig is?

    Als uw zicht gestabiliseerd is gebleven, kunt u zeker een voorschrift gebruiken dat 3 jaar of ouder is. Toch is het altijd verstandig om u zicht regelmatig te laten controleren, omdat u ogen door ouderdom en/of leefsituatie kunnen veranderen. 

  • Kan ik een bril bestellen zonder sterktes?

    Ja, dat is mogelijk bij Brillen24. U hoeft enkel de optie "Geen Sterktes" te selecteren op de pagina van het montuur onder het menu type glas. 

Productinformatie

  • Zijn de monturen flexibel?

    Sommige van onze monturen zijn uitgerust met een flexsysteem (een kleine veer aan de scharnier) die flexibiliteit aan uw montuur geeft en uw comfort vergroot. Daarnaast zijn veel van hen gemaakt van acetaat, een materiaal dat kneedbaar wordt bij verhitting (bijvoorbeeld met een föhn). Hierdoor kunt u het montuur aanpassen aan de vorm van uw hoofd.

  • Ik heb een sterke correctie, welke meerprijs moet ik betalen?

    Afhankelijk van uw correcties kan het voorkomen dat het productiecentrum een verdunningsindex nodig heeft, omdat het bij hoge dioptrieën (boven/onder +4/-4) verplicht is om het glas te verdunnen. Zonder dit zou het glas zeer zwaar zijn en moet er ook rekening worden gehouden met de uitstraling van het glas. Verdunningsindexen zijn betaalde opties.

  • Hoe kan ik verdunde glazen bestellen?

    Het enige wat u hoeft te doen is een verdunningsindex te kiezen wanneer u uw bestelling plaatst.. De index van 1,50 is in de prijs inbegrepen, maar in geval van sterke correcties kunt u de hogere indexen voor dunnere glazen kiezen.

  • Wat betekent een prisma?

    Het prisma is een noodzakelijke correctie wanneer er sprake is van een spierafwijking tussen beide ogen. Als er op uw voorschrift of oogmeting een vermelding staat over het "prisma", kunt u uw bril niet bij Brillen24 bestellen. Dit vereist een speciale aanpassing voor de ogen, die wij op dit moment niet kunnen leveren..

  • Verdonkeren jullie glazen in de zon? Verkopen jullie meekleurende glazen?

    Indien u dat wenst, kunnen wij u een bril aanbieden die lichter of donkerder wordt naargelang het zonlicht en die u onder alle omstandigheden een totaal comfort biedt. U kunt kiezen uit bruine of grijze fotochromatische glazen voor al onze eigen merkmonturen en enkele merkmonturen (Ray-Ban, Persol, etc...). Alle informatie omtrent fotochromatische glazen vindt u hier.

  • Meekleurende glazen verdonkeren niet in de auto, is dat normaal?

    Wij bieden 3 soorten fotochromatische glazen aan. Sunmotion en Transitions Premium worden niet donkerder in een auto, omdat de voorruit van een auto de meeste UV-stralen filteren. Alleen met de optie Transitions Xtractive kunt u gebruik maken van verdonkerende glazen in de auto (tot 55% tintintensiteit).

  • Kan ik een bril met multifocale glazen bestellen?

    Ja, wij bieden multifocale glazen aan vanaf €129.90 (exclusief aanbiedingen) met nieuwe generatie glazen, genaamd FREE FORM. Een multifocale bril corrigeert niet alleen bijziendheid of verziendheid, maar zorgt ook voor een goed dichtbijzicht. Dit type glas laat u toe om op alle afstanden te kunnen zien met één enkele bril, dus verwaarloos uw gezichtsvermogen niet meer.  Hier vindt u alle informatie over onze multifocale brillen vindt u hier.

  • Welk type multifocale brillenglazen biedt u aan?

    Onze multifocale brillenglazen zijn van de nieuwe generatie ( FREE FORM), dat wil zeggen dat ze u een breed beeld bieden voor uw zicht op afstand en een soepele progressie met een gang die breed genoeg is voor dichtbijzicht. Alle informatie over onze multifocale brillenglazen vindt u hier

  • Kan ik een offerte aanvragen voor multifocale brillenglazen?

    Al onze multifocale brillen beginnen vanaf €129.90 (exclusief  aanbiedingen). Tegen deze prijs bieden wij u de nieuwste generatie brillenglazen en de beste behandelingen. Alle monturen gemarkeerd met "Progressive Compatible" zijn beschikbaar met dit type glas.

    Om hiervan te genieten, klikt u op "Bestellen" op de pagina van het product van uw keuze en selecteert in de rubriek "Type van uw glazen", "Multifocaal". Voor meer informatie, nodigen wij u uit om onze multifocale brillenglazen te raadplegen.

  • Heeft u een garantie op uw multifocale brillen?

    Ja, u krijgt garantie op onze multifocale brillen. Wij bieden u de mogelijkheid om u gedurende 30 dagen te wennen. Als u niet kan wennen, dan zullen wij de tevredenheidsgarantie toepassen. In tegenstelling tot een gewone opticien heeft u recht op een terugbetaling bij bestelling bij ons!

  • Biedt u degressieve brillen aan?

    Ja, wij verkopen degressieve brillen, ook wel nabijheidsbrillen genaamd, waarmee u zowel het tussen- ( 80-100cm) als het dichtbijzicht op dezelfde lens kunt corrigeren. Voor meer informatie, aarzel niet om onze rubriek Degressieve brillen te raadplegen.

  • Biedt u leesbrillen aan?

    Ja, dit is mogelijk, als u uw sterkte kent, kunt u deze invullen tijdens het bestelproces in het vakje " sfeer " . U kunt ook contact opnemen met onze klantendienst op het volgende email-adres support@brillen24.be

  • Produceert u ook een computerglazen (anti blue coating)?

    Absoluut, wij bieden de mogelijkheid om de optie Digital Relax Coating (Anti-blauwe licht) toe te voegen. De Digital Relax coating helpt u te beschermen tegen de schadelijke invloeden van blauw licht in elke situatie (computer, televisie, scherm, ....).

  • Waarom kan ik geen multifocale bril met de anti-blue coating bestellen?

    Het is niet mogelijk om multifocale bril te bestellen met de Digital Relax coating (anti-blauw licht) omdat deze behandeling voornamelijk bedoeld is bij gebruik van een computer. Bovendien hebben glazen met een anti blauwe licht  een zeer lichte bruine tint (10%), wat een geel effect geeft als je er doorheen kijkt. Dit is geen probleem voor computerwerk, maar wel indien u de bril buitenshuis draagt.. Als u de Digital Relax coating wilt bestellen, adviseren wij u om te kiezen voor een mutifocale of enkelvoudige bril.

  • Wordt de bril geleverd met een brillendoos?

    Ja, u ontvangt uw bril in een stevig doosje en vergezeld van een doekje. Het is belangrijk om uw bril te beschermen, vooral tijdens de levering.

  • Is het mogelijk om een andere lengte van brillenpootje te hebben?

    Wij hebben standaard maten. Helaas zijn de breedte en lengte van de brillenpootjes niet aanpasbaar.

  • Ik wil een merkbril met corrigerende glazen bestellen, maar dit lukt niet, hoe komt dat?

    Het is niet mogelijk om correcties aan te brengen op al onze merkmonturen, dit is afhankelijk van de overeenkomst die we hebben met de leverancier.. Als u op de pagina met het montuur niet de mogelijkheid heeft om correcties in te voeren, betekent dit dat wij niet de bevoegdheid hebben om de glazen van het geselecteerde model aan te passen.

  • Zijn uw merkbrillen authentiek?

    Absoluut. ze worden door een officiële Europese leveranciers  (Luxoticca, Marcolin, Safilo, etc)  besteld.

  • Ik wil een bril op sterkte kopen, zal de bril op sterkte het logo van het merk dragen?

    Nee. De originele glazen van het merk zijn niet geschikt om correcties te ondersteunen, dus het recept moet worden gemaakt voor glazen die aangepast kunnen worden en daarom kunnen de originele glazen niet gebruikt worden. Bij uw bestelling ontvangt u echter 2 paar glazen: aangepaste glazen gemonteerd op de bril en de originele glazen, die in een aparte enveloppe worden aangeboden.

  • Ik heb contactlenzen besteld, maar ik heb een fout gemaakt in de correctie, kan ik deze naar u terugsturen?

    Als de doos niet geopend is, kunt u contact met de klantendienst opnemen voor de retourprocedures

  • Ik ben allergisch voor nikkel, welk(e) montu(u)r(en) zou u aanraden?

    De meeste van onze monturen bevatten een kleine hoeveelheid nikkel, maar voldoen aan de Europese wetgeving 94/27/EWG van 1994. 

    Dit reglement bepaalt dat gedurende de eerste twee jaar van gebruik elk deel van het voorwerp dat de huid raakt, niet meer dan een bepaalde hoeveelheid nikkel mag afvoeren (maximaal 0,05 gram per vierkante centimeter per week). 

    Als u echter een acute nikkelallergie heeft, raden wij u aan om over te stappen op onze titanium monturen, die volledig nikkelvrij zijn.

  • Kunt u mij proeflenzen sturen?

    Helaas bieden wij geen proeflenzen aan. U kan echter wel één maand daglenzen proberen.

  • Ik kan geen kinderbril vinden, is dat normaal?

    Wij verkopen geen kindermonturen, maar we hebben wel merkbrillen voor kinderen. Om de kindermodellen van een merk te vinden kunt u simpelweg naar de merkencatalogus gaan en de filter "kinderen" selecteren die u aan de linkerkant terugvindt. Wij raden u aan om de monturen op maat te sorteren en de afmetingen op de monturenpagina te controleren om te zien of het bij uw kind past.

Hoe bestellen

  • Mijn foto verschijnt in mijn account maar niet in de test-module, hoe doe ik dat?

    Om uw foto in de test-module te vinden, hoeft u alleen maar uw foto toe te voegen en uw pupillen aan te duiden op de foto, zoals gevraagd. Uw foto verschijnt dan in uw test-module..Als u hulp nodig heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantendienst op support@brillen24.be

  • Hoe voeg ik mijn sterktes toe?

    Wanneer u een bestelling plaatst op onze website, wordt u stap voor stap door het proces geleid. Allereerst kiest u het montuur dat u mooi vindt en wanneer u het in uw mandje doet bieden wij u 4 keuzes aan:

    • "Ik vul mijn oogsterkte in" : u zal zelf uw sterktes kunnen invullen.
    • "Ik stuur mijn oogmeting op" : In dit geval voegt u uw oogmeting toe in Jpeg of PDF formaat en na ontvangst van uw bestelling, zal ons team uw bestelling voltooien.
    • "Ik wil de waarden van mijn account gebruiken" : U kunt de waarden overnemen die u in uw profiel hebt ingevoerd.
    • "Ik zal mijn oogmeting later opsturen" : U zult uw oogmeting moeten opsturen na uw bestelling.

    Het is dus eenvoudig en gemakkelijk om een bestelling te plaatsen op de website van Brillen24.

  • Mijn voorschrift komt niet overeen met wat uw site vraagt, wat moet ik doen?

    U kunt bestellen zonder het formulier in te vullen, maar door uw voorschrift bij te voegen.  Na ontvangst van uw bestelling zal onze support team uw bestelling voltooien. En u hoeft zich geen zorgen te maken, als er informatie ontbreekt die nodig is om uw bestelling te activeren, sturen wij u een e-mail. 

  • Kan ik glazen bestellen en mijn montuur bewaren?

    We kunnen geen nieuwe glazen in uw oude montuur plaatsen. Onze bijzonder scherpe prijzen zijn gebaseerd op de aankoop van een all-inclusive pakket glazen + monturen. Bovendien zou het zonde zijn om nieuwe glazen te kopen en niet te genieten van een nieuw montuur.

  • Ik wil graag een randloos montuur bestellen maar kan ik grotere glazen hebben?

    Onze randloze monturen hebben slechts één glasvorm.

  • Hoe meet ik mijn pupilafstand? Is dit nodig?

    De waarde van de pupilafstand is belangrijk voor het centreren van uw glazen. U kunt uw oogarts vragen deze op te meten. U kan deze ook terugvinden in uw oude bestellingen. En tot slot kunt u ons een foto van uzelf sturen naar ons support team, in profiel zonder bril, met een kaart ter grootte van een bankkaart op uw voorhoofd. Zo kunnen wij de pupilafstand voor u berekenen.

  • Ik heb een kortingscode ontvangen maar ik kan deze niet gebruiken, hoe komt dat?

    Al onze kortingscodes zijn alleen van toepassing op producten vanaf 39,90 € en die momenteel niet in aanmerking komen voor een aanbieding op de website.

Betaling

Levering

Dienst na verkoop

Diensten en garantie

  • Hoe stel ik mijn bril bij?

    Onze online probeerfunctie vergemakkelijkt het afstellen van uw bril. Als een aanpassing echter noodzakelijk is, adviseren wij u een bezoek te brengen aan uw plaatselijke opticien.

  • Is er garantie op al uw brillen?

    U geniet van een tevredenheidsgarantie van 30 dagen. U vindt de betreffende condities in onze Algemene Voorwaarden.

  • Als mijn ogen zich niet kunnen aanpassen aan multifocale glazen, wat moet ik dan doen?

    Eerst nodigen wij u uit om het advies te lezen dat wij geven bij onze multifocale brillen. We zullen u vragen om uw bril een dag of tien te proberen. Blijft het probleem aanhouden, neem dan na deze periode opnieuw contact met ons op support@brillen24.be zodat wij onze tevredenheidsgarantie kunnen gebruiken.

  • Hoe maak ik mijn bril schoon zonder dat er krassen ontstaan?

    Al onze glazen zijn anti-reflecterend en krasbestendig, maar we raden u aan ze dagelijks schoon te maken met warm water (nooit heet water!) en ze af te vegen met het microvezeldoekje die u heeft ontvangen bij de levering. Eenmaal per week kunt u ze met een neutrale zeep schoonmaken. Vermijd in ieder geval een droge reiniging of het gebruik van uw kleding om ze te reinigen, aangezien dit microkrassen kan veroorzaken.

  • Kan ik mijn eigen montuur bewaren (en enkel glazen bestellen)?

    We kunnen geen nieuwe glazen aanpassen aan uw oude montuur. Onze unieke en bijzonder scherpe prijs geeft u het recht op het montuur en de glazen. Het zou jammer zijn om alleen de glazen te bestellen en geen nieuw montuur te hebben.

  • Zijn de retourkosten voor mijn rekening?

    Producten mogen alleen worden geretourneerd met voorafgaande schriftelijke toestemming van Brillen24.

    In het kader van een tussenkomst van de Dienst na verkoop voor de artikelen onder garantie, worden de kosten voor het terugsturen van het artikel of de artikelen gedekt door de Dienst na verkoop, in de vorm van een retourlabel.

    Indien het geretourneerde artikel niet gedekt wordt door de Europese garantie van 2 jaar of onze eigen garantie, zijn de retourkosten voor rekening van de klant.

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden! Wat moet ik doen?

Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via support@brillen24.be en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Schrijf u in op de nieuwsbrief en ontvang een waardebon van € 8!