30 dagen retourneren of ruilen


Wij bieden een 30-dagen retour- of omruilgarantie op alle brillen of contactlenzen.

Hieronder vindt u meer informatie over hoe u het product kunt retourneren.

Voordat u een artikel naar ons terugstuurt, gelieve contact met ons op te nemen via support@brillen24.be. Elke retourzending die niet vooraf is goedgekeurd door de klantenservice wordt niet verwerkt en aan u teruggestuurd, zoals vermeld in onze Algemene Verkoopvoorwaarden.

Voor Belgische klanten, bezoek onze kantoren in Brussel niet. Dit is geen winkel, maar enkel een kantoor voor telefonische ondersteuning en daarom kunnen we onze klanten in deze vestiging niet naar behoren bedienen. U dient de klantenservice per e-mail te contacteren, voor elke vorm van dienstverlening.

  • Wilt u een artikel terugsturen of ruilen omwille van persoonlijke voorkeuren? (past niet, vindt de kleur niet mooi, te groot, te klein enz).

    Wij bieden 30 dagen retour- omruil- of terugbetalingsgarantie op alle brillen.

    Neem binnen 30 dagen contact op met onze klantendienst via support@brillen24.be onder vermelding van het ordernummer, de reden van retourzending en, indien van toepassing, foto's van het artikel.

    Let op: deze garantie geldt slechts eenmaal en alleen voor het oorspronkelijk bestelde product. Het artikel moet in de originele verpakking, onbeschadigd en zonder zichtbare sporen van gebruik aan ons worden geretourneerd.

  • Waren uw correcties foutief?

    Als u ons uw voorschrift bij de bestelling hebt bezorgd en u vindt dat de correcties op de glazen niet juist zijn, of als u de bril hebt laten testen en ontdekt dat de correcties verkeerd waren, zullen wij uw bril zonder extra kosten vervangen.

    Neem binnen 30 dagen contact met ons op via support@brillen24.be onder vermelding van uw ordernummer en onze klantendienst zal u helpen met de retourzending.

    Als u ons uw voorschrift niet heeft gestuurd, neem dan contact met ons op via support@brillen24.be met uw voorschrift en ordernummer, en onze klantendienst zal een oplossing voor u vinden.

  • Heeft u een verkeerd montuur of een beschadigd product ontvangen?

    Als u het verkeerde montuur, lenzenopties (Digital Relax, fotochromische lenzen, etc.) heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bevestigingsmail.

    Als er inderdaad een fout is gemaakt, neem dan binnen 30 dagen contact met ons op via support@brillen24.be, met het ordernummer en foto's van het product.

    Als u een beschadigd product heeft ontvangen, neem dan binnen 30 dagen contact met ons op via support@brillen24.be, met het ordernummer en foto's van het beschadigde product.

Wat valt er onder de 2 jaar garantie?

 

✔ Wat is gedekt

✘ Wat is niet gedekt 

Glazen

Coating die afwijkend afschilferen 

Overmatige blootstelling aan kou of hitte

Onjuiste behandeling

Gebrek aan zorgvuldige reiniging

Monturen

Gebroken schroefjes

Gebroken of ontbrekende neusvleugels

Losse armen

Overmatige blootstelling aan kou of hitte

Onjuiste behandeling

Gebrek aan zorgvuldige reiniging

Alle retourzendingen voor reparaties worden zorgvuldig gecontroleerd door onze opticiens om de oorzaak van het probleem vast te stellen.

Mocht uw bril gerepareerd moeten worden die onder de garantie valt, neem dan contact met ons op via support@brillen24.be met het ordernummer en foto's van het probleem.